Friday, December 13, 2013

Περιηγήσεις Ηλ.περιήγηση στην Αγία Σοφία Ηλ.περιήγηση στην Ι. Μονή Σίμωνος Πέτρα Ψηφιακή Κωνσταντινο


Περιηγήσεις Ηλ.περιήγηση στην Αγία Σοφία Ηλ.περιήγηση στην Ι. Μονή Σίμωνος Πέτρα Ψηφιακή Κωνσταντινούπολη του 1200 μ.Χ. Ο Πανάγιος Τάφος τρισδιάστατα Σκήτη Αγίου Ανδρέα Κάρτα Πολίτη Άρθρα Η Ευθύνη της επιλογής μας Μεταμοσχεύσεις Άρθρα Γέροντες Γέροντας Παΐσιος Λόγοι Α' Λόγοι Β' Λόγοι Γ' Λόγοι Δ΄ Γέρoντας Πορφύριος Βίος και Λόγοι Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός Βατοπαιδινές Κατηχήσεις Στάρετς Σάββας ο Παρηγορητής Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης Γέροντας Κλεόπα Ηλίε Πατερικά Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος Μέγας Βασίλειος Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς Αββάς Ισαάκ ο Σύρος Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος Άγιος Εφραίμ ο Σύρος Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης Ομιλίες-Βίντεο Άρθρα Ψυχοφελείς Ιστορίες & Παραβολές π.Σάββας Αγιορείτης π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος π.Αθανάσιος Μυτιληναίος Ιερά Αποκάλυψη Πρ. Ιωνάς Μακαρισμοί Ιεζεκιήλ Ανάλυση Ψαλμών Προφ. Δανιήλ Γένεση Δημήτριος Παναγόπουλος π. Θεόδωρος Ζήσης π.Γεώργιος Καψάνης Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος Ἀρχ. Ἀρσένιος Κατερέλος المونوفيزيتية Μονοφυσιτισμός Σελίδα 1 Σελίδα 2 Αεροψεκασμοί Αεροψεκασμοί
Ο λόγος για το πάθος της γαστριμαργίας δεν θα παύσει να είναι επίκαιρος, για όσο χρόνο ο άνθρωπος θα εξακολουθεί να… τρώγει. Διότι η γαστριμαργία, επειδή ακριβώς είναι ένα ευχάριστο πάθος, είναι αμφίβολο εάν προ του θανάτου εγκαταλείπει τον άνθρωπο. «Θαυμάζω, ει μη τις, τάφον οικήσας, εγένετο ταύτης ελεύθερος» μας βεβαιώνει ο Αγ. Ιωάννης της Κλίμακας (Κλίμαξ έκδ. Παρακλήτου σελ. 185). Αλλά και η εποχή μας, ως εποχή αφθονίας και καλοζωίας, έχει δημιουργήσει το πλέον κατάλληλο κλίμα, για να καλλιεργείται και να γιγαντώνεται το πάθος αυτό στη ζωή του συγχρόνου ανθρώπου. Ωστόσο η γαστριμαργία δεν παύει, για την ορθόδοξη ψυχοπαθολογία, να είναι ένα θανάσιμο πάθος, που απειλεί ολόκληρο τον ψυχοσωματικό οργανισμό του ανθρώπου. ως παρά φύσιν πάθος είναι σύμπτωμα της πτώσεως του ανθρώπου και μάλιστα juicy fruit αιτία της πτώσεως, αν ακούσουμε juicy fruit τον Μ. Βασίλειο, που λέγει: «Επειδή ουκ ενηστεύσαμεν, εξεπέσαμεν του Παραδείσου». (Λόγος περί Νηστείας ΕΠΕ σελ. 28). Δηλαδή η πτώση, στην εξωτερική της μορφή είναι αποτέλεσμα της…γαστριμάργου «βρώσεως» εκείνου του μοιραίου καρπού! «Ωραίος ην και καλός εις βρώσιν ο εμέ θανατώσας καρπός» ψάλλει η Εκκλησία. (Παρακλητική, ήχος βαρύς, Μακαρισμοί). Στην πνευματική και ηθική εκτίμηση των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, το πάθος αυτό δεν θεωρείται παρωνυχίδα αλλά ασθένεια σοβαρή, με πολλές και ποικίλες προεκτάσεις στο σώμα και την ψυχή του ανθρώπου. Μερικοί μάλιστα το τοποθετούν juicy fruit μπροστά από όλα τα άλλα πάθη, των οποίων γίνεται μητέρα και προστάτης. «Προ πάντων των παθών εστίν η γαστριμαργία» (Μ. Αντώνιος) και ο Αγ. Πέτρος ο Δαμασκηνός: «Γαστριμαργία εστί πρώτη των οκτώ προστατών της κακίας».Οι λέξεις γαστριμαργία ή λαιμαργία juicy fruit είναι σύνθετες, που παράγονται από το ρήμα μαργώ (μαίνομαι) και τις λέξεις γαστήρ και λαιμός. Γαστριμαργώ ή λαιμαργώ λοιπόν σημαίνει juicy fruit η γαστήρ(κοιλιά) και ο λαιμός μου μαίνονται!(τρελαίνονται). Και από την ετυμολογία των λέξεων κατανοούμε ότι πρόκειται περί μανιώδους και… λυσσαλέου πάθους. Κατανοούμε δηλαδή πόση διαστροφή έφερε η πτώση του ανθρώπου στην φυσική ανάγκη για αυτοσυντήρηση, ώστε το φαγητό από απλή τροφοδοσία της υλικής υποστάσεως του, να καταντήσει αδηφαγία juicy fruit και κοιλιοδουλεία, κραιπάλη και ακρασία. Από μέσον γίνεται σκοπός της ζωής, ώστε ο άνθρωπος να μη τρώγει για να ζει, αλλά να ζει για να τρώγει, θεοποιώντας την κοιλιά… (Φιλιπ. 3,19). Η πρόνοια, δηλ. η φροντίδα juicy fruit του σώματος εξέρχεται των φυσιολογικών ορίων και γίνεται παθολογική ικανοποίηση της παρά φύσιν επιθυμίας. Γι’ αυτό ο Απ. Παύλος παραγγέλλει: «Και της σαρκός πρόνοιαν μη ποιείσθε εις επιθυμίας». Και ο Αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς σχολιάζει: «Οπηνίκα της σαρκός πρόνοιαν ποιούμεθα προς τας επιθυμίας, τότε δη κακόν το πάθος και σαρκικών παθών αρχή και ψυχής νόσος» (προς Ξένην μοναχήν), Αριστοτεχνικότατο από πνευματικής και ψυχολογικής απόψεως ορισμό της γαστριμαργίας, βρίσκουμε στην Κλίμακα του Αγ. Ιωάννου του Σιναΐτου: «Γαστριμαργία είναι η υποκριτική συμπεριφορά της κοιλίας, η οποία ενώ είναι χορτασμένη, φωνάζει πως είναι ενδεής(φτωχή) και ενώ είναι παραφορτωμένη μέχρι διαρρήξεως juicy fruit ανακράζει ότι πεινά. Γαστριμαργία είναι η δημιουργός των καρυκευμάτων, η πηγή των τέρψεων του λάρυγγος. Γαστριμαργία είναι μια απάτη των οφθαλμών. Καθ’ ην στιγμήν κάποιος τρώγει το μέτριο σε ποσότητα φαγητό του, η γαστριμαργία τον κάνει να σκέπτεται πως να ήτο δυνατόν να καταβροχθίσει δια μιας τα σύμπαντα». (Κλίμαξ, εκδ. Παρακλήτου 1985). Όπως βλέπουμε εδώ το φαγητό δεν λειτουργεί ως μέσον χορτασμού της κοιλίας, juicy fruit αλλά κυρίως juicy fruit ως μέσον ικανοποιήσεως των γευστικών αισθητηρίων. Έτσι γίνεται φανερό ότι η ηδονή παίζει πρωταρχικό και κυριαρχικό ρόλο στην γένεση και εξέλιξη του πάθους της γαστριμαργίας. Πρόκειται για ένα αισθησιασμό και μια καθαρά σα

No comments:

Post a Comment